ШГ ГПН №4 Школа-гимназия гуманитарно-правового направления

Тарбиялык иштер

Билим берүү иши – бул инсанын толук өнүктүрүү үчүн шарттарды түзүү, анын максаты менен, өмүр балдар үчүн максаттуу иш-аракеттер болуп саналат.

Билим берүү – педагогикасында маанилүү категориялык түшүнүктөрдүн бири. кенен мааниде, билим берүү – адамзат коомуна тийгизген таасири болуп саналат. тар, педагогикалык мааниде, билим берүү коомдун негизги талаптарды чагылдырган билим берүү максаттарын жана милдеттерин, ишке ашыруу үчүн мугалимдердин жана окуучулардын атайын уюштурулган иш деп эсептешет.

Билим берүү максаты – өз алдынча билим алуу, өзүн-өзү өнүктүрүүгө, өз алдынча ишке ашыруу боюнча студенттердин багыт.

Билим берүү максаты:

  • Интеллектуализация таанытуучу процесстерди өнүктүрүүгө, ой-жүгүртүүнүн, эстутум, көңүл, билгичтик оперировать гипотезами, болуу жаңы көндүмдөргө ээ баарлашуу жана сарсанаалардын;
  • Психикалык жараяндарды жакшыртуу – сарсанаалардын, өзүн-өзү анализдөө, өз алдынча билим алуу, абстрактуу ой жүгүртүү жөндөмдүүлүгүн өнүктүрүү сезимдерин, сезимдер, өз алдынча жөнгө салуу, жакшыртуу байланыш стили.
  • Коомдук, саясий жана адам коомдун маданий турмушуна багыт – ишеними пайда, идеологиясы, коомдук система курулуштарынын, өсүмдүктөрдүн аныктоо, конкреттүү иш кызыкчылыктары жана каалоолор аныктоо.
  • Адамдын адеп-ахлактык сапаттарын жакшыртуу, инсандар ортосундагы байланыш алган билимин колдоно билүү.
  • Мыйзамга ылайык жашоо үчүн, сергек жашоо жөнүндөгү билимди туура пайдалана билгендик “Дени сак орган – сергек акыл”.
  • Команда өзүндө чыгармачылыкты өнүктүрүү.

Окуу жараянын мугалим менен студенттин өз ара жүзөгө ашырылган жеке Educability өнүктүрүү максаты бир жагдай толук динамикалык системасы катары каралат.

Билим берүү чыгуу – билим берүү уюмдарынын педагогикалык иштин өзөгү.

2018- 2019 окуу жылында мектептин билим берүү ишинин максаты болуп саналат:

билим берүү иш-адеп-ахлактык жактан өнүгүүсүнө салым кошуу, дени сак табиятты, чыгармачылык жана өзүн-өзү аныктоо жакшыртуу.

Билим берүү иш-милдеттери:

  • Класс жамааттарынын-жылы билим берүү ишинде колдонуу системасын өркүндөтүү;
  • окуучулардын өз элинин рухий баалуулуктарын өздөштүрүү таанышуу, анын улуттук маданият, тил, каада-салттарды жана үрп-;
  • Укук бузуулар, жашы жете элек өспүрүмдөр тарабынан укук бузуулардын алдын алуу үчүн сергек жашоого үйрөтүп, жана студенттердин ден соолугун бекемдөө сактоого багытталган иштерди улантуу;
  • Гумандаштыруу негизинде мектепте билим берүү системасын жана окутуунун бир окуучуга мамиле куруу жана студенттерди окутуу үчүн шарттарды түзүү.
  • Коомдук демилгелерди, чыгармачылык, балдардын коомдук кыймылдардын жана студенттердин өз алдынча башкаруу органдарынын өнүктүрүү аркылуу мектеп окуучуларынын арасында өзүн-өзү көз карандылыгын камсыз кылуу үчүн иштеп бер.
  • Андан ары өнүктүрүү жана мектепте кошумча кесиптик билим берүү системасын өркүндөтүү.

Бул максаттарды жана милдеттерди ишке ашыруу кирет:

  • Балдардын ден соолугун жана өмүрүн коргоо үчүн адамдын өнүгүшү үчүн жагымдуу шарттарды жана мүмкүнчүлүктөрдү түзүү;
  • Коомдук иш-чараларды ар түрдүү тармактарда студенттердин чыгармачыл иш жана калоосуна көрсөткөндүгү үчүн шарттарды түзүү;
  • Үзгүлтүксүз билим берүү системасын өнүктүрүү; үзгүлтүксүздүгүн аздыгы жана калыптануу этаптары; колдоо илимий-изилдөө жана долбоордук иш-чаралар;
  • Билим берүү ишинде жаңы педагогикалык технологиялар жана ыкмаларын практика жүзүндө иштеп чыгуу жана пайдалануу;
  • Студенттик башкаруунун ар кандай түрлөрүн иштеп чыгуу;
  • Мектепте кошумча билим берүү системасын андан ары иштеп чыгуу жана өркүндөтүү;
  • Макулдашуу жана билим берүү системасынын бардык бөлүмдөрүнүн өз ара: негизги жана кошумча билим берүү; Мектеп жана коом; мектептер жана үй-бүлө;Башталгыч мектеп бүтүрүүчүсү сүрөттөлүшү:

    1. Коомдук карамагына – кабылдоо жана “үй-бүлө” сыяктуу студенттер баалуулуктар түшүнүгү, “Мектеп”, “мугалим”, “мекен”, “табият”, “өз курдаштары менен достук”, “карыларга карата”. студенттер үчүн эрежелерди сактоо керек, эл туура эмес, алардын иш-аракеттерине жана классташтарынын жүрүм-турумун баалоо мектепте жана коомдук жайларда тартипти жана тартипти сактап, жакшы жана жаман иштердин ортосунда айырмалай билүү.

    Күн жактоо жана жеке гигиена эрежелери. бир болууну каалоо күчтүү, тез, ийкемдүү жана туура, дене тарбия жана спорт менен анын колун аракет каалоо.

    2. Жалпы маданий компетенттүүлүк – байкоо жүргүзүү, билим берүү иш-аракет жана эмгекчилдиктин көркөм, окутуунун туруктуу пайыздык. окутуу ишинин негизги мектепте окутууга даяр жеке стили негизги белгилеринин Зайымдын аракет. табигый жана коомдук чөйрөнүн объектилерин жана кубулуштардын эстетикалык сезгичтиги, жеке (жеке, жеке) болушу сезимдик чеберчилик менен мамиле түстүү.

    3.Коммуникациялык  компетенттүүлүк – башталгыч көндүмдөрү өздөштүрүүгө: сүйлөй жана угуу жөндөмдүүлүгү; түшүнөт, боор ооруйт, башка адамдардын, жаныбарлардын жана табиятына катышуу үчүн жөндөмдүүлүгү.

    Башталгыч мектептин бүтүрүүчүлөрүнүн сүрөтү:

    1. Адеп-ахлактык жактан мүмкүн: коомдук жетилгендик, алардын иш-аракеттери үчүн жоопкерчилик, өз жолунда маалымдар болушу, коомдук таануу зарылдыгын, билим берүү зарыл денгээлде.
    2. Интеллектуалдык мүмкүн: базалык билим жетиштүү деъгээли, коомдук жүрүм-турум жана инсандар ортосундагы байланыш ченемдери.
    3. Байланыш мүмкүн: сезимтал, байланыш, сабырдуулук, өзүн-өзү жөнгө салуу жөндөмдүүлүгү.
    4. Көркөм – эстетикалык дарамети: өзүн-сезим жана өзүн-өзү сыйлоо сезимин эстетикалык мүмкүн, ой жүгүртүүгө жана критикалык көркөм адабият жана иштерин баалоо үчүн жөндөмдүү.
    5. Дене кубаттуулугу: дени сак жашоо боюнча ден соолугун, анын өзүн-уюмду жетүү үчүн кандай жолдор менен өзүн-өзү аныктоо.

    Билим берүү жана коомго негизги багыттары:

    • Жарандык билим, патриоттук, коомдук жоопкерчилик жана компетенттүүлүк,
    • Укуктарын, эркиндигин жана адам милдеттерин сыйлоо.
    • Моралдык сезимдер, ишенимине жана этикалык сезимдин билим берүү.
    • Кмгегинин билим берүү, чыгармачыл мамиле үчүн билим берүү, эмгек, турмуш, даярдоо
    • Кесиптин акылдуу тандоо.
    • Үй-бүлө, ден-соолугуна жана сергек жашоо үчүн баалуу карата түзүү.
    • Табияттын баалуу карата, айлана-чөйрөгө (экологиялык билим берүү тармагында) жана билим берүү.
    • Айып баалуу карата билим берүү, идеяларды түзүү жөнүндө
    • Эстетикалык идеалдар жана баалуулуктар, эстетикалык маданият базалары (эстетикалык билим берүү).

    Бардык билим берүү жана коомдошуу маанилүү багыттары бири-бирин толуктап турат жана ички руханий, адеп-ахлактык жана маданий каада-салттарын негизинде жеке өнүгүүсүн камсыз кылуу болуп саналат.

     

     

    Күтүлгөн натыйжалар:

    • Студенттер коомдун негизги улуттук баалуулуктарды бир ой пайда болот;
    • Студенттер жигердүү студент жамааттык чыгармачылык ишине катышып жатышат
      мамлекеттик жалпы адам жана улуттук баалуулуктарга басым;
    • Билим берүү иш системасы “тематикалык мезгилдерде” сууга аркылуу логикалык уюмуна ачык шүгүр болуп калды; Мындай система билим берүү ишинде ар бир багытта ишке ашырууга багытталган;
    • Окуучулардын максималдуу саны кошумча билим берүү системасына киргизилген.

    Чөйрөсүндө иш уюштуруу билим жана чыгармачылык үчүн жеке түрткү өнүктүрүүгө багытталган;

    • Класста билим берүү ишинин натыйжалуулугун жогорулатууга мүмкүнчүлүк берүүчү, өз алдынча билим алуу үчүн класста мугалимдер жана умтулуу кесиптик көндүмдөрүн жогорулатуу.
    • Окуу жараянын мониторинг системасынын натыйжалуулугун өз убагында аныктоо жана билим берүү жараянынын өзгөртүүлөрдү талдоо, аларды алып себеп берет.
    • Ата-энелердин жогорулатуу педагогикалык маданият системасы ачыкка өбөлгө иштейт
      ата-чыгармачылыгы, үй-бүлөлүк каада-үлгүсү жөнүндө үй-бүлө менен билим берүүнү жакшыртуу, балдарды тарбиялоого үй-бүлөнүн ролун күчөтүү.

    Кошумча билим берүү системасы

    Мектептен бардык сабактан тышкаркы иш-чаралар жана алардын чыгармачылык дараметти өнүктүрүү үчүн студенттерге коомдук ыйгарым түзүүгө багытталган.

    Билим берүүнүн максаты – адамдын, акысыз билим алып, илимий таланттуу, дени сак, бай, өз алдынча жашоосун куруу жөндөмү.

    Бирок, адам бир гана билим берүү иш-аракеттери менен эмес, жетишкендиктерин байланышуу керек. Сабактан тышкаркы билим берүү ишинин багытына ылайык төмөндөгүдөй катары мүнөздөлүшү мүмкүн:

    • Башкаларга жардам берүү жана колдоо адамдар менен кызматташууга багытталган, жалпы иш үчүн жоопкерчиликти;
    • баарлашкан ыйгарым түзүү, натыйжалуу ортосундагы өз ара, топ жана топтун чогуу иштөө жөндөмдүүлүгү боюнча багыт алуу;
    • жогорку жана туруктуу өзүн өзү сыйлоо сезимин, өзүн-өзү сыйлоо сезимин калыптандырууга багытталган